Monday, September 3, 2018

Jom Kenali Mood Kucing!

Di bawah saya ingin kongsikan beberapa posture ekor kucing yang selalu anda nampak . Tetapi tahukah anda maksudnya??? Mari kita kongsi ilmu dengan rajah di bawah ini.


Disebabkan aku dah biasa dengan kucing ni, tengok telinga dengan reaksi muka dah dapat agak mood kucing ni macam mana. Si tiger contohnya, dia ni suka 'Meow' lebih. Paling manja antara tiga2. Awal2 risau jugak takut dia ada something nak bagitawu tapi aku yang xfaham. Bila dah lama2, tiger ni akan panggil dengan bunyi 'Meow'manja dia untuk mintak kita belai/ usap badan dia. Haha itu je.. tapi bila aku penat xsempat nak layan dia..

Tapi yang penting, kalau nampak kucing tengah marah dan bergaduh, jangan terus leraikan dengan pegang kucing tu. Silap2, kita pulak yang kena bedal. (Kejadian pernah berlaku, kucing mengamuk gigit dan cakar sampai kena ambil suntikan pulak dekat klinik).Cara yang terbaik, jauhkan dua2 kucing tu dengan objek lain tanpa cederakan kucing tersebut. Pastikan jarak kita dengan kucing yang tengah bergaduh tidak terlalu dekat utk menenangkan emosi kedua2 kucing.

No comments:

Post a Comment

Jom Kenali Mood Kucing!

Di bawah saya ingin kongsikan beberapa posture ekor kucing yang selalu anda nampak . Tetapi tahukah anda maksudnya??? Mari kita kongsi ilmu ...